EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ
Eğitim teknolojisi ile başlayalım.
Eğitim teknolojisi terimi kapsamlı bir tanımlayıcı olarak kullanılır
ve öğretim teknolojisi, eğitim ortamları, öğrenme teknolojisi vb.
varyasyonları içerme eğilimindedir.
Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması,
değerlendirilmesi ve geliştirilmesi eğitim teknolojisinin önemli işlevleridir.(1)
Eğitim teknolojisi, öğrenme-öğretme ortamlarını
etkili bir şekilde tasarımlayan, öğrenme ve öğretme de meydana gelen sorunları
çözen, öğrenme ürünün kalitesini ve kalıcılığını arttıran bir akademik
sistemler bütünüdür.Eğitim teknolojisinin temel amacı, öğrenmeyi
etkili ve kalıcı bir biçimde sağlamaktır.
Burada unutulmaması gereken en
önemli nokta eğitimde teknoloji kullanımının, “Eğitim Teknolojisi”nin bir
elemanı olduğudur. Bu tanım eğitim teknolojisinin eğitimde nasıl bir yer
belirlediğini açıkça göstermektedir.
Gelelim Öğretim teknolojisine.
Öğretim teknolojileri kavramı farklı kaynaklarda farklı şekilde
tanımlanabilmekte, özellikle “teknoloji” kelimesi farklı çağrışımlara yol
açmaktadır. En basit ifade ile öğretim teknolojisi “nasıl öğreteceğiz”
sorusuna verilen yanıttır.(2)
Öğretim teknolojisi ise kurumsal, tasarlanmış, müfredatlandırılmış ortamlardaki “istendik öğrenme”nin geliştirilmesi için kullanılabilecek süreç ve araçların çözümlenmesini, tasarlanmasını, geliştirilmesini, uygulanmasını ve değerlendirilmesini inceleyen bilim dalıdır.
Bir örnekle açıklayacak olursak; Örneğin matematik öğretiminde
kullanılmak üzere bir araç gereç tasarlayıp kullanmak, belirli bir
konunun öğretilmesinde farklı yöntemler uygulamak veya matematik
dersindeki içeriğin kazanımlarına göre nasıl anlatılacağına karar
vermek öğretim teknolojisinin kapsamındadır.
Şimdi bi iki terimi tanımladıktan sonra arasındaki ilişkiyi ve farkları inceleyelim.
Eğitim teknolojisi uygulama odaklıyken öğretim teknolojisi süreç odaklıdır. Ayrıca, eğitim teknolojisi tüm eğitim faaliyetlerini göz önünde bulunduruyorken, öğretim teknolojisinin daha çok örgün eğitim kurumlarındaki öğrenmeler üzerinde durmaktadır. Eğitim teknolojisi tüm öğrenmeleri hedef almakta iken öğretim teknolojisi kurumsal, tasarlanmış, müfredatlandırılmış ve istendik öğrenmeleri hedef almaktadır. Bu nedenle de eğitim teknolojisi öğretim teknolojisini kapsamaktadır. Zaman zaman eğitim teknolojisi için öğretim teknolojisi kavramı kullanılabilir. Ancak bu kavram tüm eğitim teknolojilerini kapsayamamakta, yalnızca bir dalını ifade edebilmektedir.Eğitim Teknolojisi tüm eğitim faaliyetlerini göz önünde bulunduruyorken, Öğretim teknolojisi daha çok örgün eğitim kurumlarındaki öğrenmeler üzerinde duruyor olmasıdır.
KAYNAKÇA
Makaleler: http://ogta.net/wp-content/uploads/2016/03/%C3%96%C4%9Fretim-Teknolojileri-Tan%C4%B1m%C4%B1-ve-Tarihsel-Geli%C5%9Fimine-Yeniden-Bakmak.pdf
http://ogta.net/wp-content/uploads/2016/03/Tan%C4%B1mlamalar%C4%B1n-Yans%C4%B1tt%C4%B1%C4%9F%C4%B1-Bi%C3%A7imiyle-E%C4%9Fitim-Teknolojisi-Alan%C4%B1.pdf
http://ogta.net/wp-content/uploads/2016/03/Tan%C4%B1mlamalar%C4%B1n-Yans%C4%B1tt%C4%B1%C4%9F%C4%B1-Bi%C3%A7imiyle-E%C4%9Fitim-Teknolojisi-Alan%C4%B1.pdf



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder